dilluns, 19 de novembre del 2007

ABARATIM ELS PREUS DEL TRANSPORT PÚBLIC INTEGRAT



El Grup Municipal d’ICV-EUiA a l’Ajuntament proposa abaratir els preus del transport públic integrat per la ciutadania de Terrassa.
El Grup Municipal d’ICV-EUiA a l’Ajuntament de Terrassa presentarà en el proper ple de novembre una Proposta de Resolució per abaratir el cost del transport públic integrat que paguen els usuaris/es terrassencs/ques. Aquesta proposta pretén posar fi a una situació injusta i de discriminació pels terrassencs/ques que es va iniciar al 2001 amb l’aprovació per part de l’Autoritat del Transport Metropolità de les diverses zones tarifàries.
En l’any 2001 l’ATM va establir 6 zones tarifàries per calcular els preus dels diferents transports públics que participaven. En aquell moment RENFE va imposar com a condició per participar en la integració tarifària que s’utilitzessin les seves zones, el que va provocar que Terrassa s’ubiqués a la Zona 3, mentre que ciutats veïnes com Sabadell o Rubí es situessin en la Zona 2. Aquest salt de corones implica una discriminació de la ciutadania terrassenca ja que els preus en els seus desplaçaments són més cars sense una raó objectiva que ho justifiqui. Comparant els preus aprovats pel 2007 dels diferents títol integrats del transport públic els increments entre les zones 2 i 3 oscil·len entre el 26% i el 40%.
A partir d’aquests preus els terrassencs/ques que es desplacen a municipis com Sabadell, Rubí, Sant Cugat o Barcelona per motius laborals, d’estudi o d’oci, pateixen un sobrecost. També és constatable que la integració tarifària pel que fa a Terrassa va modificar els preus dels títols de FFGC en comparació amb Sabadell o Rubí que abans estaven en una mateixa corona tarifària i per tant va incrementar el seu cost. Avui és més car viatjar en transport públic a Sabadell, a Rubí, a la UAB o a Barcelona del que ho era abans de la integració tarifària.
Es per això que la Proposta de Resolució que presenta ICV-EUiA demana que en aquest marc de transferència i de futura gestió del servei de rodalies de RENFE per part de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Terrassa sol·liciti a l’ATM la revisió de la zonificació del transport públic en l’àrea metropolitana de Barcelona amb l’objectiu de que la ciutat de Terrassa sigui inclosa en la zona 2.
El Grup Municipal d’ICV-EUiA creu que ara és una bon moment per acabar amb aquesta injustícia donat que en aquestes setmanes, i a partir de les noves competències que recull l’Estatut de Catalunya, s’estan portant a terme les corresponents negociacions, dins de la Comissió d’Infrastructures entre l’Estat i la Generalitat de Catalunya, per tal de transferir el servei de rodalies de RENFE a la Generalitat de Catalunya a primers de 2008.